Nu ook in Salland / Twente

Over ons

En hoe GROEN is gegroeid als bedrijf
Maak een afspraak

Van start-up tot solide beplantingsbedrijf

Met een duidelijke visie, veel doorzettingsvermogen en enorme passie voor ons vak is GROEN Interieurbeplanting daar waar het hoort te zijn. Namelijk in de bloei van zijn leven!

Persoonlijk en transparant is hoe wij graag samenwerken. Daarom vinden wij het belangrijk dat wij u vertellen wie wij zijn, wat ons drijft en hoe wij tot hier zijn gekomen.

Dit kaartje hing in 1972 aan een boeket van Mekelenkamp die zich –zo bleek later- in de regio Zwolle specialiseerde in interieurbeplantingen voor bedrijven.
Destijds overhandigd door een gulle gever aan mijn ouders bij hun vertrek naar “het westen”. Voor mij markeert het de afsluiting van een dierbare periode: mijn vroege jeugd in Overijssel. En inmiddels zijn we dus 50 jaar later.
Met ons gezin zijn we veel en graag terug in ons huis in Ommen, midden in het bos. We hebben de wens ook hier vanuit ons lever- en onderhoudswerk in kantoorbeplantingen te doen in de regio Salland-Twente. Zodat we hier nóg meer in het groen kunnen zijn, tussen mensen waar we een oprecht warme klik mee hebben. Wij voelen ons hier thuis!
Vandaar de keuze ook in de regio Salland-Twente bedrijven blij te maken met onze groene vingers, inspiratie en top-service!
We zien er ontzettend naar uit om hier veel nieuwe mensen te ontmoeten. Maak daarom gerust een afspraak voor kennismaking met dit nieuwe interieurbeplantingsbedrijf in Salland-Twente. Of het nu gaat om onderhoud van bestaande beplantingen of voor nieuwlevering. Uw groene kantoorprojecten zijn bij ons in goede handen.
De opgedane kennis en ervaring vanuit “het westen” is ook in “het oosten” waardevol. Wij adviseren u vrijblijvend en kunnen het hydrocultuur plantenplan geheel op-maat voor u samenstellen en aansluitend desgewenst onderhouden.
Graag tot binnenkort in Overijssel

Wat wij de eerste periode als GROEN Interieurbeplanting hebben gedaan

Gebuffeld, gezaaid, contacten gelegd met de juiste mensen: betrouwbare leveranciers, fijne potentiële klanten. Bouwen! Wij zijn doorgegaan waar anderen het op zouden geven.

En zeker in de recente crises, we zijn begonnen in 2011, krijg je nogal eens “nee” te horen. Veel mensen vonden ons raar om juist toen te starten, maar wij hadden absoluut een visie om GROEN op de kaart te zetten. En die werkte! Mede dankzij alle kijkjes in de keuken bij veel verschillende dienstverleners en interieurbeplantingsbedrijven. En daarbij, we kunnen ook erg goed relativeren. Als iets niet functioneert: loslaten!

Waarin wij verschillen met andere interieurbeplantings bedrijven

Bouwen, gefundeerd klanten overtuigen. Professioneel, systematisch en veilig werken. Eerlijk zijn. Geen concessies doen aan kwaliteit. Niet te snel scoren en lange termijndenken.

Wat ons voldoening geeft

Dat kan van alles zijn. Een fijn gesprek of een compliment. Of dat planten die eerst sip erbij stonden na ons snoei- en schoonmaakwerk enkele weken later hun kronen fier in de lucht steken, uitlopen. Maar de meeste voldoening voelen we zodra we echt hebben bijgedragen aan de behoefte van iemand anders. En dat geeft de drive waarvoor we elke dag met plezier uit bed stappen.
“Een van de eerste contacten die we legden was tijdens een netwerkbijeenkomst. Deze meneer vroeg aan Krijn “was je goed in je werk bij je werkgever?” Volmondig antwoordde hij “ja” en toen zei de man “dan gaat het je voor jezelf zeker ook lukken”. Dat is gewoon een mantra voor ons geworden. Voor een afspraak in de auto zeiden we tegen onszelf “we doen niets anders dan voor onze werkgever, dus het lukt ons wel” (lachend) ..en het ging!

We ontmoetten fijne mensen, waar we open en eerlijk mee om konden gaan. En die werden klant. Ze bleken hartstikke blij met onze kennis en inzet. We kregen vertrouwen van anderen en zo steeds meer vertrouwen in ons zelf.

Want ondernemen: dat is elke dag kritisch kijken waar je mee bezig bent. Kijk door de bril van de klant: is het interieur van je auto een bende en sta je voor de deur bij de klant? Iedereen ziet dat en heeft daar een mening over. Logisch! Weet je, voed die mening in positieve zin, dan maak je je klant en jezelf helemaal happy!”

Karin – Samenwerkingen verlopen vaak zo ontspannen, sprankelend en spontaan. En als een project dan opgeleverd is, mis ik oprecht het leuke contact met die nieuwe klant. Maar gelukkig vinden die het ook gezellig als ik gewoon op de koffie kom; even bijkletsen en nieuwigheden uitwisselen.

Krijn – Zelf vind ik het heerlijk om als echte klant behandeld te worden. Daarom zal ik ook altijd mijn uiterste best doen datzelfde gevoel aan onze klanten te bieden. Wat is er mooier om dat te doen met onze producten en diensten? Planten en klanten zijn vaak zó dankbaar en laten dat zien. Magisch die wisselwerking!